I brokolice má city...

10 pastí, které na vás líčí obchodníci v supermarketech.

10 pastí, které na vás líčí obchodníci v supermarketech.

supermarket-507295_1280Myslíte si, že nakupování v hypermarketu je jen tak? Myslíte si, že si vždy odnesete domů jen to co chcete? Myslíte si, že ten, kdo o velikosti vašeho nákupu rozhoduje jste jen a jen vy? Ale kdepak. Dnes jsem se rozhodl vyzradit několik obchodních tajemství, která obchodníkům pomáhají ovládnout vaši mysl a zcela ovládnout to, co si nakoupíte.

“Zákazník musí být správně naladěn.”

Pokud máte být dobře naladěni, dá se to udělat několika způsoby. Za tyto triky se na obchodníky nelze hněvat, protože být v pohodě je vlastně přáním asi každého z nás. Jak se to tedy dělá?

Květiny hned u vchodu – to je hlavně kvůli ženám, dívkám, dámám. Krásná kytička, i jednoduchá, levná řezaná nebo v květináči zlepší dané náladu. Přiznejte si dámy, že si hned přestavíte vašeho prince, jak vám ji nese… No a hned je nálada lepší.

Ovoce je jedna z prvních věcí v obchodě, kterou uvidíte. Někde si to obchodníci nechají na zhruba konec první třetiny vašeho nákupu. Ovoce je krásně barevné a vyrovnané na velkých regálech kolem sebe šíří auru zdraví. Princip obdobný jako u květin.

Dopékání pečiva – Je jen těžké si představit, že by pekárna tak velkému dodavateli nebyla schopna dodat dostatečně čerstvé pečivo a pokud se nad tím zamyslíte, těch pár hodin rozdílu mezi vytvořením a prodejem nikoho asi nevytrhne. To co je zásadní je ta vůně. Ta vám právě nabudí chuťové buňky a dožene vás k tomu, že sáhnete do regálu o nějakou tu houstičku více. A nejen o nějakou tu houstičku.

Masíčko jako lusk – Aby mělo maso tu správnou barvu, svítí na něj speciální světlo, které pomůže, aby masíčko mělo tu správnou červenou barvičku.

“Zákazník musí být správně veden.”

Jak na to? Opět je to trochu věda.

Dostatečně velký vozík – Máte pocit, že jede po obchodu se zaoceánským tankerem? Je to hlavně proto, aby jste si mysleli, že je toho v košíku stále velmi málo.

stacked-shopping-carts

Lidé preferují zatáčení doleva – Ne náhodou je většina hypermarketů stavěna tak, že v nich jezdíte doleva, tedy proti směru hodinových ručiček. Na to byl veden seriozní vědecký výzkum. Jeho výsledkem byl tento zvolený směr. Navíc většina lidí upřednostňuje pravou ruku a tou se lépe nakládá do vozíčku. Regál po pravé ruce je tak větší a delší při tomto směru nákupu.

V rohu je sleva, energy drinky nebo neoblíbený dodavatel – lidé totiž jinak nenávidí nakupování v rohu a rohům se vyhýbají.

Hudba je výborný prostředek pro regulaci rychlosti vaší chůze.  Pokud je plný krám, pouští se zásadně rychlejší hudba aby zákazníci svůj nákup rychle vyřídili a neucpávali obchod. Naopak hudba pomalá je vhodná, pokud je zákazníků málo. Ti se pak plouží do rytmu a mohou více přidávat do svých košíčků.

Ve výšce mezi pasem a očima  je zboží na kterém obchodník nejvíce vydělává. Což neznamená, že je to nutně to nejdražší, ale podívejte se někdy i nahoru, nebo naopak až dolů. Možná i zde najdete zajímavé výrobky.

Impulzivní nákupy – žvýkačky a podobné zboží u pokladen je zde hlavně z důvodu, že jej zákazník kupuje impulzivně, tedy bez rozmyslu. Čekání u pokladního pásu vám to trochu ulehčí.

Toto je prvních 10 triků, které mě napadají. Budu rád, pokud mi napíšete, je-li to u vás stejné.  Pokud si to budete přát, rád poradím i pár technik, které vám pomohou těmto trikům odolat a ušetřit tím nějaké ty penízky.



1 thought on “10 pastí, které na vás líčí obchodníci v supermarketech.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *