I brokolice má city...

Coca-Cola – kampaň bez nálepky

Coca-Cola – kampaň bez nálepky

Coca-Cola je jednou z nejhodnotnějších značek na světě. Podle Brand Finance momentálně kraluje na 11 místě (Pepsi 39 místo) nápojům i celému potravinářskému průmyslu. Své obrovské síly si je zajisté vědoma a proto využila v kampani určené pro blízký východ docela neobvyklou věc. V průběhu měsíce Ramadán se rozhodla prodávat známé červené plechovky bez notoricky známého nápisu Coca-Cola. Tento počin si může dovolit, už proto, že design těchto plechovek je natolik známý, že jej rozpoznají i děti z mateřských školek. Posuďte sami:


zdroj: http://www.adweek.com/

zdroj: http://www.adweek.com

Pokud se ptáte na smysl této kampaně, tak Coca-Cola se tím hlásí k jisté společenské odpovědnosti a ukazuje, že postoj, kdy je společnost rozdělena do skupin, podle nálepek je od základu chybný. Jak se v kampani říká, tak nálepky jsou pro plechovky a ne pro lidi. ( “Labels are meant for cans, not people” )

Ke kampani totiž vzniklo také video, kde se u kulatého stolu sejde společnost velmi rozdílných mužů. Nechybí potetovaný fanoušek psychologie, muži v klasickém arabském oděvu nebo jiný, který vypráví o svých sportovních úspěších. Všichni sedí v naprosté tmě a zjišťují, že dobrým společníkem může být i člověk, kterého by se možná díky předsudkům, kterými je jinak blízkovýchodní společnost nasycena, jinak stranili. Vše je natáčeno infra kamerou, takže divák tajemství zná od začátku. Když se rozsvítí, všichni jsou překvapeni a trochu jako klišé proklamují moudra o tom, jak je pokus poučil. Překvapeni jsou například tím, že je muž – sportovec upoután na vozík. Trochu mi to připomíná prohlédnutí pijáků Gambrinusu, kteří zjistili, že nepijí pivo z malého pivovaru.

Samozřejmě uvedené video přikládám:



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *